Львівська середня спеціалізована музична школа-інтернат імені Соломії Крушельницької » Гості школи Соломії Крушельницької

Меню

Гості школи Соломії Крушельницької

Концерт учнів музичної гімназії імені К.Ф.Е.Баха та майстер класи Зої Невгодовської (Берлін, Німеччина)

     Активна міжнародна діяльність славетної школи С.Крушельницької  спрямована  на поглиблення європейської інтеграції  у царині музичного мистецтва, вже  вкотре приносить  свої реальні плоди. Як наслідок нещодавніх відвідин делегацією  школи Соломії Крушельницької Берлінської  музичної ґімназії ім.  Карла Філіпа Емануїла Баха, між керівниками обох навчальних закладів  – Левком Закопцем та Роном Лепінатом  були досягнені домовленості щодо творчого обміну між школами: концертами учнів  та майстер-класами  викладачів. І вже в лютому 2019 року до школи Соломії Крушельницької завітали перші гості  з Берліна.

     Від 31 січня  по 4 лютого 2019 року  школа гостинно приймала доцента  класу скрипки Берлінської гімназії ім. Карла Філіпа Емануїла  Баха  Зою Невгодовську та семеро найкращих учнів її класу. Програма перебування була досить щільною: 1 лютого у Малій Залі школи відбувся концерт класу учнів Зої Невгодовської; 2 та 3 лютого у Великій Залі відбулися майстер-класи скрипальки. Для гостей була організована цікава культурна програма: огляд  міста, відвідини вистави «Севільський цирульник» Дж. Россіні у Львівській Опері, відвідини концерту у Львівській національній філармонії тощо.

Ця непересічна творча подія отримала великий резонанс. Імпреза була заздалегідь анонсована,  тому на концерт учнів класу Зої Невгодовської та її майстер-класи приїхали скрипалі-викладачі з багатьох областей України. Мала Зала школи не змогла вмістити всіх бажаючих. Крісла довелося ставити і на сцені.  Імпреза відбувалася при цілковито відчинених дверях зали, люди слухали  в коридорі.

     Появу на сцені Зої Невгодовської  супроводжували  гучні оплески. Стисло та цікаво розповіла скрипалька присутнім про свою творчу долю:  випускниця Київської музичної школи-десятирічки ім. М.Лисенка (1994); студентка Б.Которовича та Я.Рівняк у Київський національній музичній академії ім. П.Чайковського;  далі перемога на конкурсі в Німеччині та як нагорода – стипендія на отримання музичної освіти в Ганновері; після  закінчення студій в Ганновері  –  праця в Берлінській музичній гімназії  ім. Карла Філіпа Емануїла Баха – ось, такими стрімкими  та потужними були  кроки в музичному мистецтві цієї обдарованої особистості.

     Семеро з п’ятнадцяти своїх учнів Зоя Невгодовська привезла для участі в Львівській імпрезі. Серед них були не лише юні скрипалі з Німеччини, але й учні, котрі приїхали на музичні студії до Берліна  з Канади та Данії. 

     Репертуар учнів складався із світових скрипкових перлин:  Г.Венявський «Варіації на оригінальну тему», Е. Шоссон Поема, П.Сарасате Фантазія «Фауст», М.Равель  Концертна фантазія «Tzigan» тощо.

     Виконання заімпонувало слухачам натхненням, вправністю, віртуозними принадами.

     Партію фортепіано на цьому концерті виконав Максим Лимарєв – прекрасний піаніст, викладач класу фортепіано та провідний концертмейстер школи ім. С.Крушельницької.  Його потужний, майстерний, яскравий супровід був правдивою окрасою концерту. Для учнів берлінської школи грати з концертмейстером – велике щастя, адже така нагода трапляється у них дуже рідко.

     Зоя Невгодовська була в захваті від школи С.Крушельницької, від функціонування всіх її структур. Так сталося, що учениця Марта Зіґлер, що приїхала із класом на концерт, раптом захворіла і була вкрай засмучена тим, що не зможе заграти на концерті. Прийшлося терміново втрутитися працівниці шкільного  медпункту.  Гості були вражені професійними діями шкільної медсестри Євгенії Степанівни Заньчак, котра швидко та вправно зробила, здається,  неможливе, неміч відступила і щаслива Марта Зіґлер таки  взяла участь в концерті. Зоя Невгодовська зазначила, що у них в гімназії, на жаль,  немає медичних працівників.

     2 та 3 лютого у переповненій слухачами Великій Залі школи відбулися майстер-класи Зої Невгодовської. На майстер-класи  були записані не лише учні школи С.Крушельницької, але й юні скрипалі львівських ДМШ, музичних училищ Львова та Тернополя.

     Школу С.Крушельницької на майстер-класах репрезентували:

Вікторія Петрівська (клас викладача-методиста В.В.Шургот), котра представила Алеманду і Куранту із Партіти ре мінор Й.С.Баха;

Богдан Луц (клас викладача-методиста, завідувача відділом скрипки, О.В.Цап), котрий заграв І частину ре мінорного Концерту Н.Паґаніні з каденцією Е.Соре;

Лана Герасименко (викл. М.Б. Ліщук), котра заграла І частину Концерту мі мінор Ф.Мендельсона;

Христина Кміть (клас викладача-методиста М.В. Сори), що виконала І частину Концерту М.Бруха соль мінор та Полонез ля мажор Г.Венявського;

Катерина Чуб (клас викладача-методиста М.О.Футорської), котра продемонструвала ІІ та ІІІ частини Концерту №1 Г.Венявського.

Зоя Невгодовська з великим задоволенням працювала з учнями нашої школи. Зауваження та побажання скрипальки  стосувалися передусім скрипкових технологій. Підсумовуючи майстер-класи, Зоя Невгодовська відмітила дуже високий виконавський рівень учнів школи С.Крушельницької та потужний потенціал викладачів відділу.

     Одночасно, за попередньою домовленістю, провідні викладачі відділу скрипки школи С.Крушельницької проводили майстер-класи з учнями Зої Невгодовської. Завідувач відділу скрипки, викладач-методист О.В.Цап працювала з Н.Бергероном та М.Бергероном. Викладач-методист М.О.Футорська працювала з М.Гербет та Л.Семан.

     Під час цього візиту юні скрипалі з Берліна відкрили для себе Україну, її культурну столицю – Львів з його неповторними мистецькими принадами. Гостей приємно вразила школа С.Крушельницької. Як сказала прощаючись Зоя Невгодовська: «Ваша школа унікальна. Наша школа в Берліні схожа на вашу, адже наші школи у свій час були створені за подібним взірцем. Але ваша школа більша та потужніша: у нас на відміну від вашої школи всього 150 учнів і різноманіття інструментів, на котрих вони навчаються також значно менше. У нас немає інтернату для дітей, котрі приїхали до нас на навчання з інших міст та країн. А сам процес занять організований так, що на учня по спеціальності надається  на тиждень лише два уроки по 45 хвилин. За цей час просто неможливо навчити учня, особливо в старших класах. На відміну від вашої школи, у нас концертмейстер має лише півгодини на тиждень для роботи з учнем. Це приводить до того, що учні перестають орієнтуватися у супроводі творів, що виконують, через це на академічних концертах та іспитах вони стають дуже напруженими. Ми, правда, ще не вдаємося до таких потворних явищ, як у навчальних закладах Відня, коли деякі учні виконують на іспитах  скрипкові концерти взагалі без фортепіанного супроводу, лише партію скрипки. Але все йде до того. Тому я в захваті від вашої класичної, продуманої, збалансованої, перевіреної десятиліттями системи навчання, коли учнем-скрипалем опікується тандем – викладач та концертмейстер. Я вас закликаю – бережіть ваші надбання, як зіницю ока. Ваша школа зараз є однією з найкращих європейських шкіл!».